CE Oltenia nu știe cu cine a făcut recrutarea managerilor

Autor: Marius DAEA

S.C. Pluri Consultants România S.R.L. – cabinet de avocatură sau firmă de recrutare?

Încercăm prin toate mijlocele legale și specifice profesiei de jurnalist să probăm zvonurile apărute pe piață cum că la selecția lui Boza în cadrul CE Oltenia s-ar fi făcut ilegalități care pot fi încadrate la infracțiuni de fals intelectual și uz de fals.

Cel care se opune cel mai înverșunat clarificărilor este chiar Sorinel Boza, care nu vrea să dea publicității un document public din cadrul procedurii, care ar putea spulbera sau confirma suspiciunile încălcării legii.

Mai mult, Boza a implicat  Consiliul de Supraveghere al CE Oltenia într-o problemă care ține strict de atribuțiile Directorului General și anume, transparența,  responsabilitate asumată prin contractul de mandat.

Dovada că nu au lucrat corect, că  au început prost și vor să termine și mai prost.

Boza încearcă să ne prostească transmițându-ne o opinie care se vrea a fi juridică de la o firmă de recrutare, care nu l-a recrutat pe Boza, ci pe membrii Directoratului, Bălășoiu și Dan Vasile și care nu  are calificare să emită astfel de puncte de vedere, nu au capacitatea de a emite opinii juridice.

Consiliul de Supraveghere al CE Oltenia a făcut o gafă de proporții cerând un punct de vedere juridic unei firme de selecție de personal  și nu  juriștilor  din CE Oltenia sau chiar unei Case de  Avocatură, fiind o chestiune de natură juridică cu referință la lege.

Probabil Boza ne subestimează și încearcă să ne prostească cu  specialiștii lor care de fapt sunt niște agamici, atâta timp cât se substituie unui departament juridic. Sau am ajuns să ne învețe Pluri Consultants  ce este confidențial.  Sunt cumva  lucruri secrete într-o procedură de selecție care se țin ascunse? Sau scopul procedurii este de a  exista transparență?

Din gafele lui Boza și ale Consililui de Supravegere al CE Oltenia se nasc mai multe întrebări.

Cum poate să facă Pluri Consultants servicii pentru care nu are contract cu CE Oltenia? Adică să emită puncte de vedere. În astfel de situații, nu putem să credem  decât că există o înțelegere tenebroasă  pe sub masă și murdară. În baza contractului cu CE Oltenia, Pluri Consultants avea de făcut doar selecția conform caietului de sarcini. Sau  firma respectivă s-a transformat în bunul Samaritean?

Cine este Ioana Mădălina Popescu? Ce legătură are ea cu puncte de vedere juridice?

Au fost destule bâlbăieli și în procesul de recrutare, ceea ce pune la îndoială și transparența procesului în sine,  așa că acum demersul Pluri Consultants  nu pare decât un  demers de genul ,, o mână spală pe alta,,.

Raspunsul CE Oltenia.

Referitor la reclamatia administrativa formulata de dumneavoastra in data de 30.11.02017, va comunicam urmatoarele :

  • Raspunsul CE Oltenia la solicitarea primita in data de 14.11.2017 a fost transmis pe e-mail in data de 29.11.2017, avand numarul de inregistrare 2834/28.11.2017, cu respectarea termenului legal, deoarece in acest interval sunt cuprinse 10 zile lucratoare. (Art.16 din Norma metodologica de aplicare a Legii nr.544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public precizeaza: ”Termenele pentru comunicarea in scris a unui raspuns solicitantilor de informatii de interes public sunt cele prevazute de Legea nr.544/2001, si anume: a)10 zile lucratoare pentru comunicarea informatiei de interes public solicitate, daca aceasta a fost identificata in acest termen;….”).
  • Continutul complet al art.12, c) din Legea nr.544/2001 (invocat in reclamatia administrativa), care se refera la informatiile care nu se incadreaza in categoria informatiilor publice este: Se excepteaza „informatiile privind activitatile comerciale sau financiare, daca publicarea acestora aduce atingere dreptului de proprietate intelectuala ori industriala, precum si principiului concurentei loiale, potrivit legii”.

Prin urmare, raspunsul initial al CE Oltenia („Declaratia de intentie elaborata de un candidat in cadrul unei proceduri de recrutare si selectie organizate in conformitate cu prevederile OUG nr.109/2011 privind guvernanta corporativa a intreprinderilor publice, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr.111/2016, reprezinta o lucrare asupra careia candidatul are drept de proprietate intelectuala si se incadreaza in categoria informatiilor exceptate de la accesul liber al cetatenilor, conform prevederilor legale.”) a fost intocmit inclusiv cu respectarea prevederilor Legii nr.544/2001.

  • HG nr.722/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a unor prevederi din OUG nr.109/2011 privind guvernanta corporativa a intreprinderilor publice prevede la Capitolul I, Sectiunea a 4-a – Planul de selectie, Art. 15. ca „Planul de selecţie conţine: k) dispoziţiile de confidenţialitate şi de acces la documente”.
  • Legea nr. 544/2001 nu presupune incalcarea prevederilor altor legi, indiferent de domeniul pe care acestea il reglementeaza.

In sustinerea raspunsului CE Oltenia atasam punctul de vedere al SC Pluri Consultants Romania SRL cu privire la caracterul public sau confidential al documentului „declaratie de intentie” elaborat de un candidat in cadrul unei proceduri de recrutare organizate in baza OUG nr.109/2011.

Cu stima,

Elena Zamfir

Relatii Publice

Complexul Energetic Oltenia

Punct de vedere Pluri Consultants.

S.C. Pluri Consultants România S.R.L.

 

Bucuresti, str. Fabrica de Glucoza nr.2-4, complex Caro, 020285, sector 2

Tel. 0212328688, 0212328693

Fax 0212328736 office@pluri.ro www.pluri.ro

29 noiembrie 2017

Către: Consiliul de Supraveghere al Complexului Energetic Oltenia SA Referitor la SOLICITAREA OLTENIANEWS.RO din 28.11.2017

În urma analizei solicitării formulate de către site-ul de ]tiri OlteniaNews.ro, ne

exprim[m următorul punct de vedere:

– Documentul ”de interes public” la care se referă solicitarea este declara\ia de inten\ie elaborată de un candidat  în cadrul unei proceduri de recrutare ]i selec\ie organizata în conformitate cu prevederile OUG 109/2011, ale Legii

111/2016 ]i ale HG 722/2016;

– Candidatul care a elaborat declara\ia de inten\ie are dreptul de proprietate intelectuală asupra lucrării sale ]i, în consecin\ă, declara\ia nu poate fi făcut[ publică de către societatea pentru care a candidat, ci numai de către candidat în mod direct, dacă acesta o dore]te;

– Documentele interne ale procedurilor de recrutare ]i selec\ie organizate în baza ]i în respectul prevederilor legisla\iei de guvernan\ă corporativă men\ionate anterior sunt confiden\iale, în virtutea atât a prevederilor HG 722/2016, cât ]i ale Legii 677/2001 de protejare a datelor cu caracter personal.

În consecin\ă considerăm că punerea la dispozi\ie spre publicare a acestui

document  este abuzivă ]i încalcă prevederile legale. Cu considera\ie,

Ioana Madalina Popescu

Director General

Pluri Consultants Romania

 

 

 

 

Please follow and like us:
0

2 thoughts on “CE Oltenia nu știe cu cine a făcut recrutarea managerilor

  1. Important in procesul de selectie este modul in care s-au facut verificarile pentru lista scurta, sau daca s-au facut. Adica pentru a accede pe lista scurta trebui sa indeplinesti conditiile impuse de CEO pentru procesul de selectie, care nu s-au respectat chiar la solicitarea CS si CD al CEO. Cei doi candidati alesi nu indeplinesc niste conditii legate de profesionalism si moralitate, iar Dan Vasile nici macar vechimea in functii de conducere de top mai mare de 5 ani. Sunt multe de spus despre aceasta selectie, poate va fi cineva interesat sa vada cum s-a facut. Asteptam!

  2. Ma intreb , daca si cum a verificat firma de consultanta cunostintele de limba straina si in special de limba rusa si cum a verificat competentele de utilizare a calculatorului, deoarece conform CV, Balasoiu e el insusi PC intrucat stie sa utilizeze windows Xp si Windows Vista ( sistem de operare)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *