๐ฃ๐ฟ๐ผ๐ถ๐ฒ๐ฐ๐๐๐น ๐ฑ๐ฒ ๐น๐ฒ๐ด๐ฒ ๐ฑ๐ฒ ๐๐ฐ๐๐บ๐ฝ๐ถ๐ฟ๐ฒ ๐ฎ ๐ฟ๐ผ๐๐ถ๐ด๐ป๐ฒ๐๐ฒ๐ถ ๐ฝ๐ฒ๐ป๐๐ฟ๐ ๐๐ฟ๐ฎ๐ป๐๐ฝ๐ผ๐ฟ๐๐ฎ๐๐ผ๐ฟ๐ถ, ๐ถ๐บ๐ฝ๐๐๐ฎฬ ๐ฑ๐ฒ ๐ฃ๐ก๐ฅ๐ฅ, ๐ฒ๐๐๐ฒ ๐ฐ๐ผ๐ป๐๐ฒ๐ฐ๐ถ๐ป๐ฬฆ๐ฎ ๐๐ถ๐๐ถ๐๐ป๐ถ๐ถ ๐ฝ๐ฟ๐ฒ๐ฬฆ๐ฒ๐ฑ๐ถ๐ป๐๐ฒ๐น๐๐ถ ๐จ๐ฆ๐ฅ, ๐๐ฎฬ๐๐ฎฬ๐น๐ถ๐ป ๐๐ฟ๐๐น๐ฎฬ, ๐ฐ๐ฎ๐ฟ๐ฒ ๐ฒ๐ฟ๐ฎ ๐บ๐ถ๐ป๐ถ๐๐๐ฟ๐๐น ๐ง๐ฟ๐ฎ๐ป๐๐ฝ๐ผ๐ฟ๐๐๐ฟ๐ถ๐น๐ผ๐ฟ ๐ฎ๐๐๐ป๐ฐ๐ถ ๐ฐ๐ฎฬ๐ป๐ฑ ๐ฐ๐ผ๐น๐ฒ๐ด๐๐น ๐๐ฎฬ๐ ๐ฑ๐ถ๐ป ๐จ๐ฆ๐ฅ ๐ฎ ๐ฟ๐ฒ๐ฑ๐ฎ๐ฐ๐๐ฎ๐ ๐ฝ๐ฟ๐ผ๐ถ๐ฒ๐ฐ๐๐๐น. ๐๐๐๐ฒ ๐ฑ๐ฒ๐ฐ๐ถ ๐ญ๐ฌ๐ฌ% ๐ฟ๐ฒ๐๐๐น๐๐ฎ๐๐๐น ๐ฝ๐ผ๐น๐ถ๐๐ถ๐ฐ๐ถ๐น๐ผ๐ฟ ๐จ๐ฆ๐ฅ.
Pe de altฤ parte, proiectul de lege nu reglementeazฤ tarife, ci stabileศte criteriile care trebuie luate รฎn calcul pentru stabilirea preศului rovignetei.
Ministerul Transporturilor condus de Sorin Grindeanu a manifestat transparenศฤ maximฤ รฎn privinศa acestei legi invitรขnd la dialog toate pฤrศile interesate. Noile prevederi se vor aplica treptat รฎncepรขnd din 2026.
Nu existฤ nicio simulare oficialฤ a Ministerului Transporturilor cu privire la tarifele vehiculate รฎn presฤ.
o Proiectul de lege este necesar pentru รฎndeplinirea unui jalon รฎn PNRR. Adoptarea lui este condiศie pentru accesarea fondurilor europene din PNRR.
o Ministerul Transporturilor n-a fฤcut nicio simulare, nu existฤ niciun tarif, รฎn privinศa rovignetei; cifrele apฤrute รฎn presฤ aratฤ doar vรขrfurile, nu situaศiile uzuale unde tarifele mult mai mici.
o Criteriile pe baza cฤrora se va stabili preศul rovignetei pentru fiecare vehicul vor fi kilometri parcurศi ศi norma de poluare a maศinii, astfel รฎncรขt cei care polueazฤ sฤ plฤteascฤ mai mult, iar care reduc poluarea sฤ plฤteascฤ mai puศin.
o Proiectul de lege a fost elaborat รฎn deplinฤ transparenศฤ: este pus รฎn consultare pe site-ul ministerului ศi au existat discuศii รฎn comisiile de dialog social. Urmeazฤ circuitul extern de avizare si propunerea de aprobare in Guvern, apoi รฎn Parlament va mai avea loc dezbaterea pe fond.
Citeศte mai multe pe: https://www.facebook.com/100044148803691/posts/833126388168980